#1 10.03.2009 17:15:33

FFOX
Участник
Здесь с 28.04.2007
Сообщений: 218

PHOST 4.1 training

Расскажите пожалуйста как экспа считается если тренировать суплаем?
Зависит от массы корпуса, крева скажем или нет?

Вне форума

#2 10.03.2009 17:41:59

vyegupov
Участник
Здесь с 08.06.2007
Сообщений: 112

Re: PHOST 4.1 training

http://www.phost.de/phost4doc/exp.html

TrainingEPTrainingScale = 70


Ship crews can gain experience by learning, training, practicing. Therefore, set your ship's mission to "Training".

A ship which is training can't do anything else:
It will have its warp factor reset to zero
The primary enemy will be cleared
The ship's shields in combat will be zero
The ship can not initiate a chunnel
The ship can not travel through a wormhole using WRT (note that if WrmVoluntaryTravel is off, ships might be pulled into the wormhole anyway)

Training costs supplies. The ship must be orbiting a friendly planet which provides the supplies. The mission parameter is the number of supplies to consume; you can convert up to 10000 supplies per turn into experience. Supplies aboard the ship are not touched (they can therefore be used for supply-repair or alchemy).

Supplies are converted into experience as follows:
Experience_added = EPTrainingScale * Points / (Sqrt(Hull_Crew) + 1)
    ...where
       Points = Supplies                    if Supplies <= 25
       Points = 25 + Sqrt(8*(Supplies-25))  otherwise

(v4.0i:) Academy ships receive four times as much experience from training.

Simplified, this yields the following rules:
Up to 25 supplies, we have a linear progression; above that, the ratio drops. To get the equivalent experience for training two turns for 25 supplies each, you'd have to spend about 100 supplies. To double that, you'd have to spend 700 supplies.
Small crews can be trained faster than big ones.

The formula uses Hull_Crew, not Ship_crew. The experience you receive is independant from the amount of crew currently on the ship, it only depends on the nominal crew strength for a ship of its type. However, because adding new crew to a ship will reduce its experience, training a fully-crewed ship makes more sense than training one with just an emergency crew.

Here is a small table for the "Points" formula:Supplies    "Points"    Ratio
10    10    1.00
25 (linear up to here)    25    1.00
50    39    0.78
100    49    0.49
500    86    0.17
1000    113    0.11
5000    224    0.04
10000 (maximum)    307    0.03


Note that the formula was changed during the PHost 4.0 line. In PHost up to version 4.0g, the formula was:
Experience_added = EPTrainingScale * Points / 100

where Points is the same term as above. In PHost versions up to 4.0e, EPTrainingScale was hardwired to 100.

Тобишь, чем меньше крева, тем быстрее тренеруются

Отредактировано vyegupov (10.03.2009 17:56:41)

Вне форума

#3 10.03.2009 18:58:06

FFOX
Участник
Здесь с 28.04.2007
Сообщений: 218

Re: PHOST 4.1 training

Спасибо.

Вне форума

#4 10.03.2009 20:45:45

vyegupov
Участник
Здесь с 08.06.2007
Сообщений: 112

Re: PHOST 4.1 training

Точнее, чем меньше Hull_Crew, тем быстрее тренируются!

Вне форума

#5 24.03.2009 15:06:33

FFOX
Участник
Здесь с 28.04.2007
Сообщений: 218

Re: PHOST 4.1 training

спасибо! Еще вопрос:
Как посмотреть текущее количество очков экспириенса у корабля\планеты\базы
(у меня VPA3.63b3)

Вне форума

#6 24.03.2009 15:22:49

xeye
The Q
Здесь с 30.11.2006
Сообщений: 1,357

Re: PHOST 4.1 training

FFOX пишет:

спасибо! Еще вопрос:
Как посмотреть текущее количество очков экспириенса у корабля\планеты\базы
(у меня VPA3.63b3)

если в ГМ разрешил experience report в конфиге пхоста, то каждый ход будет приходить игровое сообщение со списком экспы.
иначе никак smile вернее, самому, на глазок

Вне форума

#7 24.03.2009 15:32:52

FFOX
Участник
Здесь с 28.04.2007
Сообщений: 218

Re: PHOST 4.1 training

xeye пишет:

если в ГМ разрешил experience report в конфиге пхоста, то каждый ход будет приходить игровое сообщение со списком экспы.
иначе никак smile вернее, самому, на глазок

Понятно.
А что за скореса показаны в VPA в Fleet Report (ctrl-F11)?
Хотя, это наверно  пхостового скорера очки.

Отредактировано FFOX (24.03.2009 15:34:34)

Вне форума

Подвал форума

Под управлением FluxBB
Модифицировал Visman