#1 10.04.2011 20:53:26

ruslan.hut
Участник
Здесь с 06.04.2011
Сообщений: 5

Новости VPA

Version 3.64
+ Destination of chunnel is shown as a yellow dotted line
+ Chunnel-Check in SHIFT-F11 - Most common Mistakes
    S-Chunnel -> Green: A (Firecloud) ship tries to perform a chunnel (has FC set)
    No Start: -> Origin ship fails because of wrong own parameters (fuel/warp/tow etc.)
    No End: -> destination ship(s) fail because of wrong parameters (fuel/warp/tow etc.)
    Low Distance: -> Distance for Chunnel is to short (i.e. 100LY)
! Waypoint of ships with warp are shown as dotted lines
+ added support for Unity-Addon. Borg colonits prediction with Fcode DA? is shown correctly.
! Fixed a nasty bug that assimilation grow was not displayed on non-growning planets.
+ added support for Unity-Addon AHP-Jump
+ added support for Unity-Addon advanced Merlin
+ added Unity Advanced Jump in SHIFT-F11 - Most common Mistakes
+ added DA max disassemble in SHIFT-F11 - Most common Mistakes
+ added VPAADDON.INI to manage Addon-Functionality (CTRL-U)
+ permorming HYP/AHP Jumps are shown in different color, wrong Destinations are shown dotted
! Borg Self Repair valid only with Fuel
+ integrated Calculator! (ALT-C)
+ With SHIFT-F9 you can draw now amounts of units, too
+ Check sweep (msc) and mines (md?, mi?) within Most Common Mistakes
! MineSim Bugfixed, swept mines are shown now better
! Experimatal: CTRL-U allows writing of {FOLDER}\VPA.INI (requested by users)
+ Check Addon Starbase+ Money-Transfer, RMT and TM[1-5] Base-Codes within Common Mistakes SHFT-F11
  Even Moneytranser from Settings are handle

Страница проекта: http://sourceforge.net/projects/vpa/

Вне форума

#2 13.04.2011 00:36:09

valexey
The Q
Откуда: Москва, Россия
Здесь с 30.11.2006
Сообщений: 1,273

Re: Новости VPA

Только походу это не поможет :-)
По крайней мере пока они хоть в каком-то виде не портируют эту Штуку под венду (хотя бы).


cat /dev/zero > /dev/null

Вне форума

#3 14.04.2011 09:20:54

Hawky
Участник
Здесь с 24.03.2011
Сообщений: 4

Re: Новости VPA

valexey пишет:

Только походу это не поможет :-)
По крайней мере пока они хоть в каком-то виде не портируют эту Штуку под венду (хотя бы).

Абсолютно согласен
Проблема винды, особенно семерки только частично решается прогами типа Досбокс, но мешает
популяризации игры. Хотя аналогов планетсам нет, молодежь не будет заморачиваться с эмуляторами. Да и более-или-менее читабельная инструкция пока только в мечтах...

Вне форума

#4 28.01.2013 23:39:01

xeye
The Q
Здесь с 30.11.2006
Сообщений: 1,319

Re: Новости VPA

2011-03-23 to 2011-03-28 Quapla (3.64b2)
* Help added for Mine Info
* Check sweep (msc) and mines (md?, mi?) within Most Common Mistakes
! MineSim Bugfixed (nasty (m^.web and 1=0) issues, I hope everything is OK)
! MineSim Decayed Mines are dsplayed, too. Swept Out Mines are displayd. Swept fields blink. Ships are still flagged.
! MyCalc bugfixed
! MineInfo bugfixed

2011-03-23 to 2011-03-28 Quapla (3.64b3)
! Low memory bug at Runhost/Alchemy fixed (no crash under windows, too many if-else)

2011-04-01 to 2011-04-03 Quapla (3.64b4)
! Chunnel Destination calculation considers MinChnunelDistance, added to Common Mistakes, too.
! Experimatal: CTRL-U allows writing of {FOLDER}\VPA.INI (requested by users)
! Chunnel-Check in SHIFT-F11 - Most common Mistakes
    S-Chunnel -> Green: A (Firecloud) ship tries to perform a chunnel (has FC set)
    No Start: -> Origin ship fails because of wrong own parameters (fuel/warp/tow etc.)
    No End: -> destination ship(s) fail because of wrong parameters (fuel/warp/tow etc.)
        Low Distance: -> Distance for Chunnel is to short (i.e. 100LY)
+ Check Addon Starbase+ Money-Transfer, RMT and TM[1-5] Base-Codes within Common Mistakes SHFT-F11
  Even Moneytranser from Settings are handled.
  -> Todo intergration in RunNext Host forecast, if desired...
+ Access Addon Menu from Common Mistakes
+ Added Integer handling within INI.PAS (adopted to Max money, can easily be enhanced)

2012-04-14 Stefan Reuther
* fix handling of util.dat record #12: when a planet is seen through a RST and through UTIL.DAT,
  do not overwrite the mineral ground/density values. Those are only in the RST.

2012-07-01 Stefan Reuther
* read AllowWraparoundMap and WraparoundRectangle from pconfig.src, overriding MAP.INI.
  Limitation: those should not be changed using a UTIL.DAT file transfer.

2013-01-24 Quapla (3.65b1)
+ Klingon Pillage in Planet Simulation (F6) added
+ Rebel RGA in Planet Simulation (F6) added
! LiZ Hiss fixed
* Todo: Check CivilWar/Riots
! Build Screen fixed for special abilities in prediction (Bug ID  ID: 3278371)

Вне форума

#5 06.02.2013 23:05:15

Siba
Участник
Откуда: Severodonetsk, Ukraine
Здесь с 22.03.2007
Сообщений: 844

Re: Новости VPA

xeye пишет:

2011-03-23 to 2011-03-28 Quapla (3.64b2)

Стефан все еще фиксит ВПА? Приятно )

Вне форума

#6 07.06.2013 15:16:03

Vano_Opulsky
Участник
Откуда: Киев
Здесь с 17.05.2010
Сообщений: 67

Re: Новости VPA

тем временем уже выпустили версию 3.67
плодовитый 2013-й... )


Виртуально Ваш, Богданыч.

Вне форума

#7 10.06.2013 10:18:15

narian
Участник
Откуда: Владивосток
Здесь с 29.03.2011
Сообщений: 126

Re: Новости VPA

Vano_Opulsky пишет:

тем временем уже выпустили версию 3.67
плодовитый 2013-й... )

Спасибо за информацию! Пользовался последней 3.66 - столкнулся с тем, что оно неверно показывало счастье нативов при наличии кораблей с хисс на орбите, не добавляет +5 к прогнозу.

Вне форума

#8 10.06.2016 21:33:57

Siba
Участник
Откуда: Severodonetsk, Ukraine
Здесь с 22.03.2007
Сообщений: 844

Re: Новости VPA

Как-то случайно отключил отображение номера базы в очереди на постройку.
Помогите включить обратно smile

Вне форума

#9 27.09.2016 21:36:53

april76
Участник
Здесь с 06.12.2015
Сообщений: 80

Re: Новости VPA

вышли новые версии ВПА и вот что пишут

2016-06-17                           
Quapla (3.70) - New VPA-NU-Era: Try to Improve vgaplanets.nu Gameplay
+ Usage of vgaplantes.nu host (CTRL-U -> Host NU : ON)

кто то знает как на planet nu играть через ВПА?

Вне форума

#10 09.12.2016 10:04:50

april76
Участник
Здесь с 06.12.2015
Сообщений: 80

Re: Новости VPA

up
неужели никто не в курсе?

Вне форума

#11 09.12.2016 10:56:11

Asfex
Участник
Здесь с 08.05.2011
Сообщений: 885

Re: Новости VPA

Я вообще не представляю, как это можно сделать,учитывая что nu разработчики не заинтересованы в vpa.
Даже если это и смогло бы когда-нибудь работать - на NU найдут способ как это закрыть.  Это совершенно разные системы ценностей.

Вне форума

#12 09.12.2016 11:57:37

april76
Участник
Здесь с 06.12.2015
Сообщений: 80

Re: Новости VPA

я тут сподобился спросить на самом ню
и мне сказали что это можно, есть какое то АПИ и можно замутить какие то скрипты
но пока это все лишь в теории походу

cZezi4bbEPU.jpg

Вне форума

#13 09.12.2016 12:38:27

april76
Участник
Здесь с 06.12.2015
Сообщений: 80

Re: Новости VPA

Ну вот и ответили мне толком
https://github.com/stefanreuther/c2nu
тут пишут что эта штука типа конвертера NU2VPA
еще не разбирался куда чего совать чтобы заиграло, но будет время попробую
а тут тот самый тред на ню планет где я спрашивал
http://planets.nu/#/activity/2887652

если кто разберется раньше меня, вы уж черканите лайвхак ))

Вне форума

#14 12.01.2018 15:26:13

xeye
The Q
Здесь с 30.11.2006
Сообщений: 1,319

Re: Новости VPA

накодили за последние три недели

Version 3.78b
! Display of denstity on allied planets restored
+ simulate enemy sweep, change beams with 'S' at ship screen
! Supplies repair damage fixed
! now really shows exp. at mission screen, calculation of misssion+18(training) fixed

2018-01-02 Quapla (3.78)
! Minesim: now detects if you are inside a minefied (again)
! Stores correct Webmines if playing with c2nu.pl
! latest Infos from allied Planets are shown, (esp. from Utilx.dat, not from Dark Sense), thx to Vchc
! If VPA checks that it has been restarted with the same turn, no Utilx.dat/Messages for Dark Sense and PlanetInfo were read.
! NU: VPA calculates NU-mining rates now correctly

Version 3.77
! Show experience leves at Fleet-View (CTRL-F11)
! Show chunneling ships, depending on Exp. (PHOST)
+ Forecast chunneling ships, depending on Exp. (PHOST), still experimental
+ Show Ship Functions (Experience) at SHIFT-Q while building ships
! Bugfix, memory in MineForecast (Shift-F10) (thx to wasp)
! Treat Mission Training correctly in Forecast and Chunnel
! Show experience at ship's Misssion-Screen
~ Versions V3.74-3.76 were classified as beta (possible runtime errors)

Version 3.74
! Rededesign of minefied simulation
+ Calculatates fuel usage and prediction while scooping mines (still experimental, thx to WASP)

Version 3.75
! Bugfix: RGAP/Pillage after movemnt -> correct Colonist/Happy calculation (again)
+ CommonMistakes (Shift-F11): Only at NU-Host: Shows too many structures, built by RANDMAX
! CommonMistakes: Small bugfix, showing wrong S-LayMin warnings, playing crystals
! VPAMM.EXE is compiling again, although without Orbiter-Addon (no 'i' at planet)

Version 3.76
+ Minor bugfix, calling Minesim too often
+ Debug output removed
+ Bugfix, forecast now shown more often
+ Bugfix, Show Ship Functions (Expierience) revealed again at SHIFT-Q and new VPA.HLP
! puts correct bases at visited planets
! Rededesign of minefied simulation
+ Calculatates fuel usage and prediction while scooping mines (still experimental, thx to WASP)

Вне форума

#15 13.01.2018 23:04:30

Siba
Участник
Откуда: Severodonetsk, Ukraine
Здесь с 22.03.2007
Сообщений: 844

Re: Новости VPA

Кто-то уже ставил?
Я пока боюсь, в обилии версий smile

xeye пишет:

накодили за последние три недели

Version 3.78b
! Display of denstity on allied planets restored
+ simulate enemy sweep, change beams with 'S' at ship screen
! Supplies repair damage fixed
! now really shows exp. at mission screen, calculation of misssion+18(training) fixed

2018-01-02 Quapla (3.78)
! Minesim: now detects if you are inside a minefied (again)
! Stores correct Webmines if playing with c2nu.pl
! latest Infos from allied Planets are shown, (esp. from Utilx.dat, not from Dark Sense), thx to Vchc
! If VPA checks that it has been restarted with the same turn, no Utilx.dat/Messages for Dark Sense and PlanetInfo were read.
! NU: VPA calculates NU-mining rates now correctly

Version 3.77
! Show experience leves at Fleet-View (CTRL-F11)
! Show chunneling ships, depending on Exp. (PHOST)
+ Forecast chunneling ships, depending on Exp. (PHOST), still experimental
+ Show Ship Functions (Experience) at SHIFT-Q while building ships
! Bugfix, memory in MineForecast (Shift-F10) (thx to wasp)
! Treat Mission Training correctly in Forecast and Chunnel
! Show experience at ship's Misssion-Screen
~ Versions V3.74-3.76 were classified as beta (possible runtime errors)

Version 3.74
! Rededesign of minefied simulation
+ Calculatates fuel usage and prediction while scooping mines (still experimental, thx to WASP)

Version 3.75
! Bugfix: RGAP/Pillage after movemnt -> correct Colonist/Happy calculation (again)
+ CommonMistakes (Shift-F11): Only at NU-Host: Shows too many structures, built by RANDMAX
! CommonMistakes: Small bugfix, showing wrong S-LayMin warnings, playing crystals
! VPAMM.EXE is compiling again, although without Orbiter-Addon (no 'i' at planet)

Version 3.76
+ Minor bugfix, calling Minesim too often
+ Debug output removed
+ Bugfix, forecast now shown more often
+ Bugfix, Show Ship Functions (Expierience) revealed again at SHIFT-Q and new VPA.HLP
! puts correct bases at visited planets
! Rededesign of minefied simulation
+ Calculatates fuel usage and prediction while scooping mines (still experimental, thx to WASP)

Вне форума

#16 14.01.2018 16:17:20

Vchc
Участник
Здесь с 16.12.2006
Сообщений: 44

Re: Новости VPA

Siba пишет:

Кто-то уже ставил?
Я пока боюсь, в обилии версий smile

Я ставил и уже недельку пользуюсь. Хуже не стало. smile
Основное для меня это корректное отображение расчёта опыта и предсказание топлива при сборе торпед.
Ну и другие изменения полезны.

Отредактировано Vchc (14.01.2018 16:20:45)

Вне форума

#17 20.01.2018 21:44:32

Asfex
Участник
Здесь с 08.05.2011
Сообщений: 885

Re: Новости VPA

april76 пишет:

тут пишут что эта штука типа конвертера NU2VPA
еще не разбирался куда чего совать чтобы заиграло, но будет время попробую
....
если кто разберется раньше меня, вы уж черканите лайвхак ))

Поразбирался я  немного... Делюсь результатами:   active perl на мою машину с WinXp не встал, поэтому поставил strawberryPerl portable. но надо gzip положить в win system папку ( точнее- в любую папку куда path  прописан).
Этот скрипт работает только на 11-player  играх, где нет horwasp .  -  мне такое не интересно.
Поэтому скачал  rst файл, сформировал xyplan.dat  и прочее (типа hullspec.dat), посмотрел  vcr ки в VPA и больше ничего делать не стал.

Отредактировано Asfex (20.01.2018 22:11:20)

Вне форума

Подвал форума

Под управлением FluxBB
Модифицировал Visman